четвер, 18 січня 2018 р.

Как создавать сертификаты участия с помощью G Suite

Благодаря последним нововведениям в G Suite появилась возможность, создав только два документа сгенерировать столько сертификатов, сколько необходимо. 

Создание шаблона в Google Slides

Создайте новую презентацию. В меню Файл выберите пункт Настройки страницы. Появится окошко с выбором размера — выберите Другой и установите размер, равный 21 x 29.7 см (формат А4).
Полностью смотри тут  https://medium.com/@g.likhobabin/ - там есть даже видео! :-)

вівторок, 16 січня 2018 р.

Мои черновички-ссылки по теме "Компетентностные задачи"

 Одним із найважливіших розділів курсу інформатики 8-9 класу є розв'язування компетентнісних завдань. Адже такі завдання є своєрідним підсумком та мірилом підготовки дітей до життя засобами навчального предмету.  Нагадаємо, що до компетнтнісних відносять завдання, що не передбачають наявність чітко визначеної моделі (у вигляді конкретних формул чи законів, які слід застосувати), прописаних вхідних даних та результатів. Компетентнісні завдання з інформатики можна розглядати як комплексні задачі прикладного характеру, для яких обов’язковим є застосування сучасних ІКТ як засобу розв’язування, надання різнорівневої допомоги та критеріїв оцінювання як кінцевого результату, так і способів його отримання.
                   Розв’язування компетентнісних завдань зазвичай передбачає сім етапів діяльності учнів :
  • визначення, ідентифікації даних учень аналізує умову задачі, правильно ідентифікує поняття, деталізує запитання, знаходить у тексті задачі відомості та дані, які задані в явному чи неявному вигляді;
  •  пошуку даних учень формує стратегію розв’язування задачі, планує свою роботу при виконанні завдання, добирає умову пошуку для розв’язування завдання, співставляє результати пошуку із метою, здійснює пошук даних в Інтернеті;
  • управління учень структурує потрібні дані для пошуку розв’язку, вставновлює властивості об’єктів, які є суттєвими, аналізує зв’язки, які існують між об’єктами;
  •  інтеграції  учень порівнює і зіставляє відомості із кількох джерел, виключає невідповідні та несуттєві відомості та вчасно зупиняє пошук;
  • оцінки учень правильно шукає необхідні відомості, відбирає ресурси згідно з сформульованими чи запропонованими критеріями;
  • створення учень враховує особливості призначення підсумкового документа, добирає середовища опрацювання даних, стисло і логічно викладає узагальнені дані, обґрунтовує свої висновки; 
  • передавання повідомлень учень у разі потреби архівує дані, адаптує повідомлення для конкретної аудиторії, створює результат своєї роботи акуратно та презентабельно, обговорює його через електронну пошту або демонструє перед визначеною аудиторією. http://inf8-m.blogspot.com/2017/04/blog-post.html

Вот на блоге Оксаны Коваленко нашла разработки компетентностных задач 8 класс
http://oksanakovalenko.blogspot.com/2017/05/68.html

Вот еще оттуда же интересный материал по нашей теме
http://oksanakovalenko.blogspot.com/2017/05/66-67.html
http://oksanakovalenko.blogspot.com/2017/05/65.html

Есть еще разобранные задачи в учебнике Бондаренко О. О., Ластовецький В. В., Пилипчук О. П., Шестопалов Є. А. 9 класс https://mozok.click/680-rozvyazuvannya-kompetentnsnih-zadach.html

http://nikolay-frolov.edukit.mk.ua/biblioteka/kompetentnisni_zadachi/ - тут  в архіві компетентнісні задачі для різних класів. При використанні уважно прочитайте, бо перекладав з російської, можливо десь не догледів помилку


понеділок, 15 січня 2018 р.

15 січня - День народження Вікіпедії

Вікіпедія (англ. Wikipedia) — універсальна енциклопедія, що вільно поширювана у всесвітній мережі Інтернет. Статті енциклопедії створюються на багатьох мовах світу колективною працею добровільних авторів. Одним з основних достоїнств Вікіпедії є можливість представити інформацію рідною мовою, зберігаючи її цінність в аспекті культурної приналежності.
Надбання людства
За обсягом відомостей і тематичним охопленням Вікіпедія вважається найповнішою енциклопедією з коли-небудь створювалися в історії людства. Кожен користувач інтернету може зайти на сайт Вікіпедії, знайти і прочитати будь-яку статтю. При виявленні помилок або браку інформації можна, натиснувши кнопку «редагувати», виправити ці помилки, додати нову інформацію або, написавши нову статтю, внести її на сайт. Так зазвичай поповнюються розділи, з'являються нові статті, розвивається енциклопедія. Знання кожної людини стають надбанням усіх.

Трохи історії
Прародителем Вікіпедії прийнято вважати Нупедії (Nupedia) — проект енциклопедії англійською мовою, який реалізує принципи свободи інформації. Статті Нупедії писали вчені і люди з академічного середовища, а засновниками були Ларрі Сенгер (Larry Sanger) і Джиммі Вейлз (Jimmy Wales).
Щоб прискорити поповнення енциклопедії, 15 січня 2001 Вейлз і Сенгер відкрили сайт «Вікіпедія». З тих пір брати участь у редагуванні енциклопедії міг будь-який користувач Всесвітньої мережі.
Вікіпедія отримала свою назву від використовуваної для її реалізації технології «вікі». У перекладі з гавайської мови вікі означає «швидко».
У травні 2001 року були запущені мовні розділи Вікіпедії: російська, німецька, шведська, французька, італійська, іспанська, португальська, есперанто, каталонська, іврит, японська, а трохи пізніше — арабська та угорська. Зараз у Вікіпедії налічується більше 260 мовних розділів.
Обсяг Вікіпедії неухильно зростає. Енциклопедія набирає популярність у користувачів Мережі, входячи до десятки найбільш відвідуваних інтернет-ресурсів світу.

Тут панує демократія
Рішення про зміст статті Вікіпедії приймається авторами. Кожна стаття має дві сторінки — безпосередньо статтю та обговорення до неї. На сторінці обговорення можна вносити критичні зауваження про статтю, якщо хтось не хоче самостійно редагувати статтю. Багато учасників самі вносять зміни.
Політика Вікіпедії і правила участі в її створенні визначаються співтовариством. Рішення приймаються на основі згоди. Іншими словами, кожен учасник, висловлюючи думку, представляє і відповідні аргументи. Далі учасники розглядають аргументи один одного, в результаті хтось може змінити свою думку. У підсумку, досягнувши консенсусу, приймається остаточне рішення.

Зі швидкістю думки
Завдяки технології вікі, інформація тут з'являється і оновлюється швидко. Оперативні відомості по цікавить вас темі ви отримуєте миттєво, також миттєво ви можете поділитися наявними у вас знаннями з усім світом.

Довіряй, але перевіряй
Вікіпедія не є первинним джерелом. Якщо в якійсь статті викладено факт, то повинен бути зазначений його достовірне джерело. А якщо першоджерело не вказано — то факт можуть і видалити. А можуть і не видалити. Читач повинен розуміти і аналізувати те, що якщо є факти, але не вказано, звідки вони взяті, не варто особливо їм довіряти. Має сенс перевірити подібну інформацію по інших джерелах.

Факти вирішують все
Основний принцип статей Вікіпедії — нейтральна точка зору. У текстах не повинно бути перекосів — емоційних оцінок, відстоювання суб'єктивної думки. Тільки факти. Звичайно, коли число учасників, які дотримуються певної точки зору домінує, «чаша ваг» може переважити в сторону більшості. Але в такому разі будь-який учасник може поставити під сумнів нейтральність статті, мотивувавши свою думку. У подібному випадку всі учасники повинні спробувати привести проблемну статтю до нейтрального вигляду.

Читачі й письменники
В основному сторінки Вікіпедії відкривають люди двох типів — одні поповнюють енциклопедію, а інші — свої знання. Енциклопедію поповнюють ентузіасти, використовують — всі інші. Людині, що читає статті Вікіпедії, необхідно звертати увагу на різні позначки, що зустрічаються в текстах. Наприклад, «потрібен джерело» або «це твердження викликає сумнів». У таких випадках, може бути, варто зазирнути на сторінку обговорення, тому що деколи в тексті може прослизнути неточність. А в разі стійкого сумніву слід звіритися з тієї ж Вікіпедія ... Втім, чутки про масову недостовірності відомостей Вікіпедії сильно перебільшені.

Міфи і реальність
Науковий журнал Nature («Природа»), вирішивши розвіяти популярний міф про недостовірність статей Вікіпедії, запропонував фахівцям вивчити 42 статті, вибраних з Вікіпедії і з Британніки. Джерело статей навмисно не вказувався. В результаті вивчення було виявлено 8 серйозних помилок, причому, половина з них припала на Вікіпедію і стільки ж на Британніка. В Україні подібних експериментів не проводилося. Може бути, хтось зважиться зробити перший крок?

четвер, 11 січня 2018 р.

Цікавий матеріал на сайті "На Урок" naurok.com.ua

П'ять ігрових прийомів, які допоможуть зробити урок цікавим

https://naurok.com.ua/post/p-yat-igrovih-priyomiv-yaki-dopomozhut-zrobiti-urok-cikavim 

Добірка універсальних ігрових прийомів для активізації уваги учнів та підвищення їх пізнавального інтересу на уроках.
Помічаєте, що під час уроку учні втрачають увагу? Таке буває, особливо при вивченні нового матеріалу. А що ж робити, коли за програмою треба все ж таки «вичитати» основну теорію?
Щоб урок не перетворився на лекцію, спробуйте під час заняття переключати увагу учнів. Для цього якнайкраще змінювати форму роботи з пасивного вивчення до активного навчання. Пропонуємо добірку простих і цікавих прийомів для цього:

1. Прийом «Так чи ні»

В чому сенс: Вчитель загадує певне число, літературного героя, явище природи тощо, а задача учнів віднайти відповідь. Головна умова – учні мають послідовно задавати питання, на які вчитель може відповідати лише «так», «ні» чи «не суттєво».
Приклад: На уроці природознавства вчитель, наприклад, загадує слово «Місяць».
Приклад діалогу:
— Це небесне тіло?— Так!— Воно газоподібне?— Ні!— Ми можемо його побачити на небі без телескопу?— Так!— Воно з хвостом?— Ні!— Ми бачимо його щоночі?—Так!—Ми бачимо його детально?—Так!—Це супутник Землі?—Так!—Це Місяць!
Навіщо: Цей прийом дозволяє формувати навички системного мислення, відбирати потрібні факти, пов'язувати їх між собою у єдиний логічний ланцюжок.
Для того, щоб зменшити галасливість при роботі, вчитель попередньо має зазначити, що питання краще задавати послідовно, не перебиваючи та поважаючи один одного.

 Далі за посиланням https://naurok.com.ua/post/p-yat-igrovih-priyomiv-yaki-dopomozhut-zrobiti-urok-cikavim 

середу, 10 січня 2018 р.

Увага! РАНОК надає знижки!

Інформатику інколи буває важко вчити, але саме зараз видавництво РАНОК надає знижки для вчителів та учнів на навчальну літературу.

Матеріали з інформатики можна переглянути за цим посиланням
http://www.ranok.com.ua/search.html?search=&category_id=494&subject=719

вівторок, 9 січня 2018 р.

Реалізація компетентнісного підходу в навчанні школярів. Матеріали

Для тих, хто цікавиться цим питанням, пропоную підбірку матеріалів.
По перше, пропоную ознайомитися зі статею http://osvita.ua/ - тут міститься  основний теоретичний блок щодо поняття "компетентність".
По-друге, пропоную ознайомитися з наступними визначеннями:
Інформатична компетентність  це інтегративне утворення особистості,  яке інтегрує знання (про 3 основні методи інформатики та інформаційних технологій),  уміння (використовувати наявні знання для розв’язання прикладних задач),  навички (використання комп’ютера  і технологій зв’язку), здатності (представляти повідомлення і дані у зрозумілій для всіх формі)  і виявляється у прагненні,  здатності і готовності до ефективного застосування сучасних засобів інформаційних та комп’ютерних технологій для вирішення завдань у професійній діяльності і повсякденному житті, усвідомлюючи при цьому значущість предмета і результату діяльності.
Формування інформатичної компетентності передбачає розвиток універсальних навичок критичного мислення, зокрема вміння спостерігати та робити логічні висновки, використовувати інформаційні моделі,  аналізувати ситуацію,  розуміти загальний зміст повідомлення та його прихований смисл. 

При побудові навчального процесу на основі компетентнісного підходу перед учнями ставиться (визначається, обговорюється)  проблема,  у процесі вирішення якої передбачається, що учні самостійно здійснюють цільовий пошук потрібних відомостей та формують орієнтовну основу дій щодо розв’язування таких завдань
-          визначають вхідні дані та передбачувані результати;  
-        недостатність чи надлишковість даних;  
-        стратегію розв’язування завдання та інструменти для її реалізації;
-          оптимальність обраних інструментів та якість виконання завдання і т і .).  

В задачах такого типу прямим продуктом є свідоме засвоєння знань та умінь формувати стратегію розв’язування компетентісних задач,  планувати процес розв’язування,  контролювати його правильність та оптимальність,  виявляти та виправляти помилки.  

четвер, 4 січня 2018 р.

Методический анализ задачи

Сейчас, в условиях смены государственных стандартов и программ, очень важно, на мой взгляд, не потерять методические и дидактические основы урока, темы, курса.
Кроме того, сейчас все учительство, незавимисо от предмета преподавания, активно учится создавать компетентностные задания по своим предметам. Мне кажется, что создавая такие задачи было бы не лишним еще раз себя перепроверить и, прежде чем давать такие задания ученикам, проанализировать его методичнскую составляющую.
Поэтому выкладываю найденный в сети методический анализ задачи по физике
Грамотный учитель всегда сможет преломить содержание этого методического анализа на свой предмет и тогда наши задачи точно будут педагогически и методически выверены, что будет свидетельствовать о нашей высокой компетентности как учителя-
предметника.

пʼятницю, 29 грудня 2017 р.

Зі святами, шановні друзі!

Настає рік одного з найбільш дружніх і благородних істот - собаки!  

Нехай символ цього року збереже від негараздів, відлякає всі біди, залікує всі душевні рани і принесе з собою тільки найвірніших друзів! 
Хочеться побажати справжнього собачого «нюху» в справах, солодких відносин з близькими та коханими та відмінного здоров'я! 

З Новим  2018 роком та Різдвом Христовим!


вівторок, 26 грудня 2017 р.

Шаблон игры от MIND-N-METTLE

mmm
В преддверии Нового года сайт Дидактор дарит ещё один шикарный шаблон интерактивной увлекательной игры MIND-N-METTLE с музыкальным и шумовым сопровождением, встроенным секундомером.
Её разработали канадцы Джейсон Зарнке, Кэри и Дэвид Эммерсон.
0fcef8691c264777fb696ee247b780a4_original
В эту игру можно играть как отдельным ученикам, так и в классе, разбив ребят на команды.
Учитель сам настраивает игровой контент.
Необходимо ввести свои собственные вопросы, указать правильные и неправильные варианты.
Для удобства использования я подготовил русскую версию шаблона. И хотя интуитивно всё понятно, хочу дать небольшую инструкцию.
Итак, как воспользоваться шаблоном?
1.Скачайте шаблон по ссылке выше или здесь.
2. Вставьте свой вопрос, варианты ответов.mmm1
Обязательно вставьте правильный вариант в строке «верно».
ВНИМАНИЕ! В строке «два ответа» тоже необходимо вставить неправильный вариант.
Вставьте в соответствующее место подсказку к вопросу.
Подсказка появляется по щелчку по кнопке
mmm2
Команда 50/50 по кнопке
mmm3
Алгоритм игры.

mmm6
1.Щёлкаете по пустому окну, чтобы открыть вопрос.
2. Открываете варианты ответов.
3. Включаете секундомер.
4. После ответа команды щёлкаете по значку
mmm5
Игроки увидят правильный вариант ответа.
5. Затем щёлкаем по значку «Далее» (Next).
mmm7
По ситуации открываете подсказку или вариант 50/50.
Источник http://didaktor.ru/shablon-igry-ot-mind-n-mettle-novyj-podarok-ot-didaktora/
back to top