вівторок, 9 січня 2018 р.

Реалізація компетентнісного підходу в навчанні школярів. Матеріали

Для тих, хто цікавиться цим питанням, пропоную підбірку матеріалів.
По перше, пропоную ознайомитися зі статею http://osvita.ua/ - тут міститься  основний теоретичний блок щодо поняття "компетентність".
По-друге, пропоную ознайомитися з наступними визначеннями:
Інформатична компетентність  це інтегративне утворення особистості,  яке інтегрує знання (про 3 основні методи інформатики та інформаційних технологій),  уміння (використовувати наявні знання для розв’язання прикладних задач),  навички (використання комп’ютера  і технологій зв’язку), здатності (представляти повідомлення і дані у зрозумілій для всіх формі)  і виявляється у прагненні,  здатності і готовності до ефективного застосування сучасних засобів інформаційних та комп’ютерних технологій для вирішення завдань у професійній діяльності і повсякденному житті, усвідомлюючи при цьому значущість предмета і результату діяльності.
Формування інформатичної компетентності передбачає розвиток універсальних навичок критичного мислення, зокрема вміння спостерігати та робити логічні висновки, використовувати інформаційні моделі,  аналізувати ситуацію,  розуміти загальний зміст повідомлення та його прихований смисл. 

При побудові навчального процесу на основі компетентнісного підходу перед учнями ставиться (визначається, обговорюється)  проблема,  у процесі вирішення якої передбачається, що учні самостійно здійснюють цільовий пошук потрібних відомостей та формують орієнтовну основу дій щодо розв’язування таких завдань
-          визначають вхідні дані та передбачувані результати;  
-        недостатність чи надлишковість даних;  
-        стратегію розв’язування завдання та інструменти для її реалізації;
-          оптимальність обраних інструментів та якість виконання завдання і т і .).  

В задачах такого типу прямим продуктом є свідоме засвоєння знань та умінь формувати стратегію розв’язування компетентісних задач,  планувати процес розв’язування,  контролювати його правильність та оптимальність,  виявляти та виправляти помилки.  

четвер, 4 січня 2018 р.

Методический анализ задачи

Сейчас, в условиях смены государственных стандартов и программ, очень важно, на мой взгляд, не потерять методические и дидактические основы урока, темы, курса.
Кроме того, сейчас все учительство, незавимисо от предмета преподавания, активно учится создавать компетентностные задания по своим предметам. Мне кажется, что создавая такие задачи было бы не лишним еще раз себя перепроверить и, прежде чем давать такие задания ученикам, проанализировать его методичнскую составляющую.
Поэтому выкладываю найденный в сети методический анализ задачи по физике
Грамотный учитель всегда сможет преломить содержание этого методического анализа на свой предмет и тогда наши задачи точно будут педагогически и методически выверены, что будет свидетельствовать о нашей высокой компетентности как учителя-
предметника.

пʼятницю, 29 грудня 2017 р.

Зі святами, шановні друзі!

Настає рік одного з найбільш дружніх і благородних істот - собаки!  

Нехай символ цього року збереже від негараздів, відлякає всі біди, залікує всі душевні рани і принесе з собою тільки найвірніших друзів! 
Хочеться побажати справжнього собачого «нюху» в справах, солодких відносин з близькими та коханими та відмінного здоров'я! 

З Новим  2018 роком та Різдвом Христовим!


вівторок, 26 грудня 2017 р.

Шаблон игры от MIND-N-METTLE

mmm
В преддверии Нового года сайт Дидактор дарит ещё один шикарный шаблон интерактивной увлекательной игры MIND-N-METTLE с музыкальным и шумовым сопровождением, встроенным секундомером.
Её разработали канадцы Джейсон Зарнке, Кэри и Дэвид Эммерсон.
0fcef8691c264777fb696ee247b780a4_original
В эту игру можно играть как отдельным ученикам, так и в классе, разбив ребят на команды.
Учитель сам настраивает игровой контент.
Необходимо ввести свои собственные вопросы, указать правильные и неправильные варианты.
Для удобства использования я подготовил русскую версию шаблона. И хотя интуитивно всё понятно, хочу дать небольшую инструкцию.
Итак, как воспользоваться шаблоном?
1.Скачайте шаблон по ссылке выше или здесь.
2. Вставьте свой вопрос, варианты ответов.mmm1
Обязательно вставьте правильный вариант в строке «верно».
ВНИМАНИЕ! В строке «два ответа» тоже необходимо вставить неправильный вариант.
Вставьте в соответствующее место подсказку к вопросу.
Подсказка появляется по щелчку по кнопке
mmm2
Команда 50/50 по кнопке
mmm3
Алгоритм игры.

mmm6
1.Щёлкаете по пустому окну, чтобы открыть вопрос.
2. Открываете варианты ответов.
3. Включаете секундомер.
4. После ответа команды щёлкаете по значку
mmm5
Игроки увидят правильный вариант ответа.
5. Затем щёлкаем по значку «Далее» (Next).
mmm7
По ситуации открываете подсказку или вариант 50/50.
Источник http://didaktor.ru/shablon-igry-ot-mind-n-mettle-novyj-podarok-ot-didaktora/

пʼятницю, 22 грудня 2017 р.

Безпека в Інтернет

Досить цікаві посібники не лише до Дня безпечного інтернету. Цікавущі вправи, активності для обговорень, дискусій в групах. Справжній клондайк для багатьох тем та уроків!
https://betterinternetcentre.org/?p=34

середу, 29 листопада 2017 р.

Цікава стаття з мережі про сучасну криптовалюту "біткоін"

Якщо подивитись Вікіпедію, то побачимо

Bitcoin, або Біткоїн — електронна валюта, концепт якої був озвучений 2008 року Сатоші Накамото, і представлений ним 2009 року, базується на самоопублікованому документі Сатосі Накамото[4]. Повна капіталізація ринку біткоїнів наразі становить 7 865 298 695 USD (5 742 527 794 EUR)[5]. Середня ціна одного біткоїна на 6 серпня 2016 року — 13755 або 573,94 $[6]. 2 вересня 2017 року криптовалюта встановила рекорд — $5012 .[7][8]

Bitcoin не має централізованого управління та емітентів. Транзакції із цифровим підписом між двома вузлами передаються до всіх вузлів мережі peer-to-peer, а самі дані про переміщення коштів зберігаються у розподіленій базі даних. Для запобігання можливості трати чужих грошей або використання своїх коштів двічі використовуються криптографічні методи.

 Позначення

знак BitcoinДля скорочення замість слова «Bitcoin» часто пишуть абревіатуру латинськими буквами BTC. Такий запис схожий на коди валют, однак подібний код міжнародним стандартом ISO 4217 поки не присвоєно. 7 жовтня 2014 року Bitcoin Foundation опублікувала плани домогтися стандартизації коду для біткоїнів. Запис BTC суперечить прийнятій в стандарті системі — іменувати «глобальні товари» починаючи з X (наприклад, золото має код XAU). Як кандидата розглядають варіант XBT[9].

При вказівці BTC або XBT мається на увазі розрахункова одиниця, а не мережа, набір алгоритмів або будь-яка інша річ, що належить до них. Знак біткоїнів затверджений для включення в планований стандарт юнікоду версії 9.0, йому присвоєно номер U + 20BF[10]. Іноді застосовують символ ฿ — знак тайського бата, але він сумісний не із усіма кодуваннями і шрифтами. URI-схема «bitcoin:» офіційно включена в специфікації WHATWG для HTML5[11][12]. Біткоїн також планується додати в список валют в Microsoft Excel 2016[13][14].

 Історія розвитку

Ще задовго до впровадження ВТС, 1983 року Девід Чаум і Стефан Брендс запропонували перші протоколи «електронної готівки»[15].

У травні 1997 року Адам Бак для протидії надсиланню спаму і DoS-атакам запропонував Hashcash, засновану на системі доказів виконання роботи. Згодом подібна система в інший реалізації стала частиною процедури створення нових блоків у біткоїн-базі.

Ідеї криптовалюти «b-money» описав 1998 року Вей Дай в розісланні шифропанків[16]. Незалежно від нього, приблизно в той же час аналогічні ідеї запропонував Нік Сабо для «bit-gold»[17]. Нік Сабо також запропонував модель ринкового механізму, заснованого на управлінні інфляцією, і досліджував деякі аспекти виявлення надійної інформації у ненадійній децентралізованій системі.

Пізніше Хел Фінні реалізував зв'язку ланцюжків хеш-блоків для системи Hashcash на базі чипу для шифрування IBM в рамках специфікації TPM. У 2008 році людиною або групою людей під псевдонімом[18] Сатоші Накамото був опублікований файл з описом протоколу і принципу роботи платіжної системи у вигляді тимчасової мережі. За словами Сатоші, розробка почалася у 2007 році. У 2009 році він закінчив розробку протоколу і опублікував код програми-клієнта. Мережа «біткоїнів» була запущена. За повідомленнями ЗМІ, Сатоші Накамото — псевдонім австралійського підприємця і фахівця з шифрування Крега Стівена Райта[19][20], хоча це всього лише одна з численних версій.
Подальшу розробку організовує і координує співтовариство розробників[21], при цьому будь-які значні зміни у протоколі повинні бути прийняті більшістю власників майнінгових пулів. Перший обмін біткоїнів на реальний товар стався у травні 2010 року — американець Ласло Ханеч за 10 000 біткоїнів отримав дві піци[22][23].

Джерело - https://uk.wikipedia.org/wiki/Bitcoin

А тепер - власна думка того, хто вже користувався криптовалютою. Автор статті ділиться власними враженнями про біткоіни

неділю, 5 листопада 2017 р.

Відкрито реєстрацію на вебінари Інтерактивної школи творчого вчителя

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeiXPCg_7gd-r0dib7A_W3VToeE9q4dYJuC143OFTPQ0PigyQ/viewform
Реєстраційна форма складається з двох частин.
🔹В першій - оберіть теми вебінарів.
🔹В другій - вкажіть свої дані.
Кожен учасник вебінарів, присутній онлайн на відповідній трансляції, отримає електронну версію сертифікату.
Посилання для реєстрації  https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeiXPCg_7gd-r0dib7A_W3VToeE9q4dYJuC143OFTPQ0PigyQ/viewform
back to top